05 maart 2007

Teambuilding

Officieel is teambuilding bedoeld 'om functioneel samenwerkende groepen inzicht te verschaffen in het functioneren van hun team. Zij leren hoe zij de kwaliteiten van hun teamgenoten (beter) tot hun recht kunnen laten komen. En hoe ze zich gezamenlijk kunnen inzetten voor het teamresultaat. Door elkaars sterke punten te leren kennen en te benutten.'

Met dat idee heeft MVO Nederland al haar collega’s een weekend in een huisje gestopt. En
inderdaad: ik heb heel veel geleerd over de sterke (en minder sterke) kanten van mijn collega’s.
Zo ben ik erachter gekomen dat Karin heel goed kan rumicuppen. En Gerard niet zo goed kan schudden, maar wel leuke foto’s kan maken. Frank hoogstwaarschijnlijk niet door de voorrondes van Dancing on Ice komt en Bernedine niet gevoelig is voor stille hinten. Derek aardig wat botoxbehandelingen moet ondergaan voordat hij een pokerface heeft en Lobke haar roeping als sprintster heeft misgelopen. Wilco verassend competitief is en Eelke verassend goed Duits spreekt. Willem geen ster is in het uitleggen van spelletjes en Lian mij echt collegiaal blijft steunen, ookal verlies ik alle spelletjes. Matthijs een grote longinhoud heeft en daardoor goed kan glasblazen en Feia echt goed kan koken. Ik ben er helaas nooit achter gekomen of Sigrid goed is in het maken van ontbijt….
Een leerzaam weekend dus. En teambuilding of niet: het is erg leuk om je collega’s eens in een andere setting mee te maken. Ook voor de sfeer tijdens het gewone werkleven.

Wil jij ook verassend sterke en zwakke kanten van je collega's leren kennen? Dit hoeft helemaal niet moeilijk te zijn: huur een huisje, een paar schaatsen en neem wat spelletjes mee!

Nelleke Jacobs

3 Comments:

At 11:05 a.m., Blogger Rene Smit said...

Je kan ook teambuiden en tegelijkertijd een NGO steunen. Samen iets bouwen ofzo. Volgens mij was de link robingood.nl ...

 
At 12:23 p.m., Blogger Lobke Vlaming said...

Deze reactie is verwijderd door de auteur.

 
At 12:25 p.m., Blogger Lobke Vlaming said...

Lijkt me een leuke tip voor volgend jaar! Naast Robin Good bestaan er meer organisaties: denk aan fairgroundsessions (www.fairgroundsessions.nl), Zinnige Zaken (www.zinnigezaken.nl), Be You Events (http://www.beyouevents.nl/)of Stichting Zin (http://www.stichtingzin.nl/)...

Nelleke Jacobs

 

Een reactie posten

<< Home