19 juli 2007

Logisch!

Er is door mijn ouders hard gewerkt om mijn woordenschat zo groot mogelijk te maken. Als ik vroeger nog wat las voordat ik ging slapen, mocht ik naar beneden komen als ik een woord niet begreep. Volgens mij vond ik het alleen maar leuk om naar beneden te lopen zodat ik nog niet hoefde te slapen, want hoeveel moeilijke woorden staan er nu helemaal in een boek als Bakkertje Deeg?
Later vond ik het veel leuker om zelf woorden op te zoeken. Leuker nog dan uit m’n bed komen terwijl ik eigenlijk moest gaan slapen. Het enige frustrerende aan het opzoeken van woorden in het woordenboek vond ik m'n moeder. Ik ben soms een beetje eigenwijs, dus als ik een woord niet kon vinden in het woordenboek, dacht ik dat Van Dale dat woord gewoon niet kende. Het kwam niet direct in me op dat ik het niet goed had opgezocht. Het was dan erg frusterend als m'n moeder zo'n woord wel kon vinden. Wist ik veel dat als ik het woord 'gedirigeerd' wilde opzoeken, dat ik dan bij de 'D' van dirigeren moest kijken?! Ik vind dat trouwens nog steeds onlogisch.

Bezoekers van onze website hadden volgens mij ook veel met zulk soort opzoek-leed te maken. Het frustrerende was dan ook nog dat ik de rol van m'n moeder op me nam: ik kon namelijk wel m'n weg vinden in een site die voor anderen onlogisch leek.
Maar nu is dat anders! De site van MVO Nederland is vernieuwd en de indeling is bijna even logisch als die van een woordenboek! Als je als ondernemer wilt weten hoe je met MVO aan de slag kunt, kun je dit overzichtelijk opzoeken per branche, regio of thema. En er is een bibliotheek, waarin alle publicaties, scans en prijzen kunnen op een rij staan.
De inhoud is nog niet helemaal compleet, maar alles dat op de site staat is makkelijker te vinden.
Heeft u tips voor de inhoud van de site? Stuur ons dan een mailtje!

Nelleke Jacobs

Labels: , ,